Radar en Lelie zorggroep presenteren Rotterdamse zorg en welzijnsverhalen

Radar en Lelie zorggroep presenteren Rotterdamse zorg en welzijnsverhalen

Radar en Lelie zorggroep presenteren Rotterdamse zorg en welzijnsverhalen

Een bewoner die na twee jaar eindelijk weer buiten komt met hulp van een vrijwilliger tijdens een vrijwilligers-actiedag.

Een mevrouw met huishoudelijke hulp die wekelijks uitkijkt naar de komst van de hulp én de vrijwilliger.

Een vrijwilliger die het schopt tot netwerkcoach én een mevrouw die maar moeilijk kan wennen aan de nieuwe manier van werken in Rotterdam.

Zomaar een greep uit de praktijkverhalen die Lelie zorggroep en Radar Wmo, Werk & Ondernemen hebben verzameld na ruim een jaar samenwerken in Rotterdam-Centrum.
Radar is sinds 2012 de uitvoeringsorganisatie voor zorg en welzijn in Rotterdam Centrum. Lelie zorggroep verzorgt hier sinds april 2013 hulp bij huishouden. Inmiddels werken deze organisaties intensief samen voor kwetsbare bewoners in het centrum.

Uitgangspunt van de samenwerking is onderling vertrouwen en kennen en gekend worden. Lelie zorggroep regelt alles wat te maken heeft met hulp bij huishouden. De medewerkers van Lelie zorggroep komen bij de cliënten thuis en als zij problemen signaleren, zoeken ze daar via hun teammanager een oplossing voor. De teammanager zoekt rechtstreeks contact met de medewerker van BelFleur (van Radar).

Succesvol door contact van mens tot mens
Kleinschaligheid, korte lijnen en elkaar kennen en op elkaar (kunnen) vertrouwen. Deze factoren vormen de basis voor de succesvolle samenwerking tussen Radar en Lelie zorggroep in Rotterdam Centrum. In combinatie met medewerkers die werkelijk oog hebben voor de cliënt en de vraag achter zijn vraag, levert dat klinkende cijfers op in de klanttevredenheid én in de resultaten. De samenwerking tussen Radar en Lelie zorggroep laat zien dat het loont om ruimte te geven aan het contact van mens tot mens.

Toekomst
De samenwerking heeft ons als organisaties veel opgeleverd. Ook zijn er in Rotterdam Centrum burgers gemobiliseerd om iets voor elkaar te betekenen. De kracht van goed samenwerken blijft cruciaal ook als er in toekomst, na de nieuwe aanbestedingsronde, meer partijen hulp in de huishouding mogen leveren. Hulpverleners en vrijwilligers moeten elkaar blijven vinden, en de organisaties waaraan zij verbonden zijn net zo!

Zorg en welzijnsverhalen
In het digitale boek ‘Rotterdamse zorg- en welzijnsverhalen’ leest u de verhalen uit de praktijk van Rotterdam. Wat zien we? Wat merken en doen onze cliënten? Wat doet ons goed? Wat vraagt aandacht? Download hier (gratis) ons gezamenlijke Verhalenboek.

Zorg verdient waardering

www.leliezorggroep.nl

Waardeer mij

0900 22 44 777

Vragen? Advies nodig?

Neem dan contact op met een van onze adviseurs.